Używamy Cookies w celu dostosowania naszych serwisów do indywidualnych potrzeb użytkowników.
Dalesze korzystanie z tego serwisu oznacza, że będą one zapisane w pamięci urządzenia. Dowiedz się więcej o naszej polityce prywatności

Zamknij

21 - 30/06/2019

Nástio Mosquito, NO.ONE.GIVES. A.MOSQUITO’S.ASS. ABOUT.MY.GIG / fot. Klaudyna Schubert
GaleriaNástio Mosquito, NO.ONE.GIVES. A.MOSQUITO’S.ASS. ABOUT.MY.GIG / fot. Klaudyna Schubert

Na stadionie im. Edmunda Szyca podglądaliśmy naturę podczas HD Live Nature Streaming. Projekt Krystyny Jędrzejewskiej-Szmek był próbą zbadania efektu psychologicznego, prowadzącego do utraty relacji z przyrodą. Udział w eksperymencie umożliwił zbudowany przez artystkę aparat, przenośna camera obscura, przez którą niby przez dziurkę od klucza obserwować mogliśmy otaczającą nas przyrodę, tak często ginącą w rozbudowanej tkance miejskiej. Opuszczony stadion przy pomocy Anny Siekierskiej zamienił się w Sanatorium dla wszystkich istot, gdzie roślinność będzie rozwijała się przy niewielkiej ingerencji człowieka.

Kurator idiomu Nástio Mosquito zabrał nas na najlepszy występ karaoke na świecie, który miał miejsce w poznańskim klubie Dragon. Podczas No.One.Gives.A.Mosquito’s.Ass.About.My.Gig nie trzeba było znać tekstów piosenek, żeby przyznać, że karaoke jest super!

Głęboko skrywaną istotę przemocy stosowanej przy pomocy słów zdemaskowała Lisbeth Gruwez spektaklem It’s going to get worse and worse and worse, my friend, ukazując swoim tańcem siłę przemówień. Polski Teatr Tańca we współpracy z portugalską grupą Companhia de Dança de Almada przedstawił stadium strachu jednostki, czyli spektakl Fobos.

Na placu Wolności zwróciliśmy się ku przyszłości. O wojnach XXI wieku rozmawiali gen. Jarosław Stróżyk, Łukasz Kamieński i Agata Kaźmierska, a własną wizję kształtującej się już teraz rzeczywistości zamanifestowali performerzy i performerki biorący udział w międzypokoleniowym projekcie Manifesty przyszłości.