Zapraszamy na bezpłatne seminarium z prof. Jerzym Hausenerem dotyczące mariażu środowisk biznesu i kultury. Do udziału w seminarium zapraszamy najważniejszych przedstawicieli regionalnych biznesów. Czy kultura może motywować do biznesu? Jakie są zależności między rozwojem a kulturą?
Cykl seminariów organizowanych przez Malta Festival Poznań ma być okazją do spotkania się najważniejszych przedstawicieli regionalnych biznesów prezentujących najnowsze idee, technologie i wyznaczających kierunek rozwoju CSR. Trzecie spotkanie odbędzie się 12 marca o godzinie 15:00 w Fundacji Malta, poprowadzi je prof. Jerzy Hausner – polski polityk i ekonomista, profesor nauk ekonomicznych, minister w rządach Leszka Millera i Marka Belki, wiceprezes Rady Ministrów, członek Rady Polityki Pieniężnej, Członek Komitetu Nauk Ekonomicznych PAN, działa w Brussels European and Global Economic Laboratory, członek Polskiego Komitetu do spraw UNESCO. Seminarium składa się z wykładu (30 min) oraz dyskusji z publicznością przy kawie (60 min).
Tematem spotkania będzie relacja kultury i rozwoju. Coraz częściej kultura rozumiana jest jako przedsiębiorczość, produkcja i sprzedaż czy dział gospodarki korzystający z zasobów sztuki, dziedzictwa, twórczości intelektualnej, a także jako rynek usług kreatywnych (takich jak reklama, design, architektura, oprogramowanie komputerowe) oraz dóbr związanych z czasem wolnym przeznaczonym na konsumpcję ofert kulturalnych: od grania w gry komputerowe przez wyprawę do opery, po warsztaty z rzemiosła ludowego.
Zapraszamy najważniejszych przedstawicieli regionalnych biznesów. Udział w seminarium jest bezpłatny – obecność prosimy zgłaszać na maila: office@malta-festival.pl.
Na pierwszym spotkaniu, w roli specjalistów-mentorów od społecznej odpowiedzialności biznesu za kulturę, wystąpili Prezydent Miasta Poznania Jacek Jaśkowiak oraz Prezes Międzynarodowych Targów Poznańskich Przemysław Trawa. W lutym Piotr Voelkel oraz Ewa Voelkel-Krokowicz opowiedzieli o międzypokoleniowym know-how, wymianie doświadczeń – reagowania na trendy w sztuce, w biznesie, zastosowaniu nowoczesnych technologii w komunikacji z odbiorcą.
Odpowiedzialność biznesu za kulturę to jeden w ostatnim czasie z najszybciej rosnących trendów w komunikacji marketingowej. Wynika to z kilku kwestii, w tym przede wszystkim z potrzeb pokoleniowych, które oczekują od biznesu coraz większego zaangażowania, większej odpowiedzialności społecznej, zapewnienia wyjątkowych doświadczeń i przeżyć i to w różnych obszarach. Przedsiębiorstwa różnego szczebla coraz odważniej decydują się brać odpowiedzialność biznesową za kulturę, potrzebują do tego partnerów i mentorów z doświadczeniem i warunków do wymiany wspólnych idei. Pragniemy stworzyć wyjątkowy, nowy model współpracy, który w perspektywie czasu prowadziłby do wspólnego rozwoju dóbr.
Zapraszamy!