Od 2012 roku Malta Festival Poznań jest członkiem sieci House on Fire. To pięcioletni projekt polegający na współpracy pomiędzy dziesięcioma europejskimi instytucjami kultury. Jego głównym celem jest wspieranie artystów, którzy poprzez swoją sztukę zabierają głos w publicznej debacie na temat aktualnych problemów społecznych, kulturalnych i ekonomicznych nurtujących europejskie społeczności. Sieć koprodukuje nowe spektakle oraz organizuje interdyscyplinarne wydarzenia tematyczne podejmujące istotne zagadnienia, takie jak: różnorodność kulturowa, związki ekonomii i polityki ze sztuką, Stany Zjednoczone Europy, jednostka wobec wspólnoty. HoF jest platformą stymulującą rozwój nowej estetyki i języków artystycznych oraz spotkania zarówno praktyków, jak i teoretyków sztuki: reżyserów teatralnych, choreografów, dramaturgów, artystów wizualnych, filozofów, naukowców, krytyków i kuratorów z całej Europy.
Członkowie HoF: LIFT (Londyn), HAU (Berlin), Kaaitheater (Bruksela), BRuT (Wiedeń), Archa Theatre (Praga), Teatro Maria Matos (Lizbona), Frascati (Amsterdam), Malta Festival (Poznań), Théâtre Garonne (Tuluza), BIT (Bergen).
House on Fire jest współfinansowany przez Unię Europejską w ramach programu Kultura, który trwa od 1 czerwca 2012 do 31 maja 2017.
W ramach Idiomu: człowiek – maszyna / oh man, oh machine podczas Malta Festival Poznań 2013 zaprezentowaliśmy koprodukcję House on Fire i Malta Festival Poznań The Pyre, w reżyserii Gisèle Vienne. Była to trzecia prezentacja twórczości tej artystki w historii Malty (wcześniej, w 2011 roku pokazała w Poznaniu Jerk oraz I apologize). W programie tej edycji Festiwalu znalazła się także produkcja jednej z najważniejszych europejskich choreografek – Meg Stuart i jej zespołu Damanged Goods Built to Last oraz Nora w reżyserii belgijskiego zespołu TG Stan, która znalazła się wśród 10 najlepszych flamandzkich spektakli 2013 roku. Ponadto podczas Malta Festival Poznań 2013 odbyło się spotkanie członków sieci HoF.
W roku 2014 House on Fire był obecny na Malcie w postaci projektu WOE w reżyserii pracującej w Amsterdamie Edit Kaldor, uznawanej przez krytyków za odrębny, oryginalny głos w europejskim teatrze.
Z okazji idiomu Nowy Ład Światowy / New World Order zostały zaprezentowane m.in. dwa projekty realizowane w ramach programu House on Fire: Inwentarz bezsilności w reżyserii Edit Kaldor oraz kolejny projekt site-specific House Visit Europe w wykonaniu berlińskiej grupy Rimini Protokoll pod okiem Stefana Kaegiego.
W 2017 roku Kate McIntosh i Laurenta Chétouane’a zaprezentują spektakle „In Many Hands” oraz „Khaos”.